Jak decydujemy o zakupach

Wydawać się może, że ogromny wybór produktów konsumpcyjnych działa na korzyść dzisiejszych konsumentów. Sklepy w centrach handlowych, supermarketach czy sklepach dyskontowych obfitują w różnorodne produkty, od tych podstawowych aż na artykułach nagłej potrzeby skończywszy. W każdej z istotnych branż, jak budownictwo czy elektronika, funkcjonują sieci marketów, a często kilka takich sieci, które nastawione są na spełnianie życzeń klientów. Dodatkowo zakupy możemy robić korzystając z różnych form handlu elektronicznego, w tym sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych lub ogłoszeniowych. Sprzedawcy nawołują do zakupów posługując się chwytliwymi sloganami reklamowymi, zwykle na pierwszym miejscu wymieniając korzyści związane z niskimi cenami oferowanych towarów. Przekaz motywujący do zakupu określonych produktów dotyczy najczęściej promocji cenowych, sezonowych wyprzedaży czy atrakcyjnych dodatków, którymi premiowani są klienci wydający największe kwoty. Jako zachętę oferowane są zakupy na raty i kredyty konsumpcyjne. Nie jest łatwo w tym wszystkim się odnaleźć i zakupić produkt, który jest użyteczny, atrakcyjny cenowo względem jakości. Rozwiązaniem dla konsumentów, może być metoda social shopping, czyli podejmowanie decyzji zakupowych na podstawie opinii społeczności internetowej.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.