Typowe nawyki konsumentów

Jako konsumenci różnimy się pod względem naszych potrzeb konsumpcyjnych, tak więc jesteśmy odmienni także pod względem wyborów, które dokonujemy robiąc zakupy. Pod tym względem wspólne są nam wszystkim pewne kategorie produktów podstawowych, takich jak żywność, środki czystości czy ubrania. Decyzje o zakupach takich artykułów podejmujemy przede wszystkim w oparciu o cenę i jakość produktów, zgodnie z zasadą odpowiedniego ich wzajemnego stosunku. Nasze zachowania konsumenckie bacznie analizują specjaliści od marketingu, aby przewidzieć je i skłonić do kupowania określonych produktów. Okazuje się, że w większości przypadków nasze decyzje w sprawie zakupów są nieprzewidywalne, co dotyczy tak pojedynczych konsumentów jak i ich grup, zwanych docelowymi. Istnieje nawet określenie zakupów impulsywnych, czyli podejmowanych spontanicznie, pod wpływem chwilowej emocji, do czego później trudno się przyznać nawet przed samym sobą. Badacze naszych zachowań w trakcie zakupów pokazują, że 70 % decyzji o wyborze określonej marki podejmowanych jest w punkcie sprzedaży, a podobny odsetek decyzji zakupu nie jest zaplanowany z góry. Na podstawie tych informacji powstają techniki marketingowe w sklepach, które polegają na odpowiednim rozmieszczeniu produktów w sklepie i na półkach, jak najlepszemu ich wyeksponowaniu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.